15 de maig del 2012

EL FOTÒGRAF

Un dia per un atzar una màquina de fotografiar em va caure a les mans. Vaig mirar per una finestreta en forma d'espiell i vaig veure-hi el món que tenia al davant, empetitit. I vaig saber llavors que pitjant un petit botó podies capturar la llum d'un instant. Amb els anys, em vaig anar familiaritzant amb aquell aparell i els altres que després vingueren i, és clar, tal i com manen els temps, em vaig anar adaptant als diferents canvis tecnològics. Des d'aquell primer dia i des d'aquell atzar, he fotografiat les muntanyes, els arbres, l'aigua glaçada d'un riu i la  seva dringadissa cursa aigües avall del desgel, he captat ocells i bèsties de tota mena, i he pres el gest d'una cara, la mirada enfonsada en un rostre i el somriure que hi brillava. He col·locat amb cura dins una fotografia el dolor i el joc, el sentiment d'un instant, la llum d'una albada. Em sembla que ho he vist tot. I que tot ha quedat en el recull de les meves imatges. Però encara no s'ha fet l'aparell que em permeti captar del tot aquell instant, amb la frescor del seu vent, amb l'escalfor de la llum, amb el so d'un mot, o amb l'olor d'una prada. Això ho guardo en el record de la meva pell, en el meu interior, i en la meva mirada. I és així, quan remiro aquelles imatges, que els faig una darrera pinzellada.



Nota: dedicat amb agraïment a la Txell, per la seva distinció. I gràcies també per fer que, des de la seva finestra, puguem compartir el seu viatge i seguir-li les passes. Gràcies!
http://bitlletdetornada.blogspot.com.es/2012/05/premi-liebster-blog-moltes-gracies.html

1 comentari: